Serial: Shameless US(2011)


Actori: Emmy RossumWilliam H. MacyCameron Monaghan, Ethan Cutkosky, Jeremy Allen White, Emma Kenney
Lansare: 2011
Stadiu: on going
IMDb rating: 8,7/10
Regia: John Dahl, Todd Holland, Stephen Hopkins,Mimi Leder, Mark Mylod, John Wells
Genuri: Comedie, dramă
Plot: Remake al variantei britanice, Shameless spune povestea disfuncționalei familii Gallagher. Tatăl e un bețiv, mama și-a luat tălpășița acum mult timp, iar Fiona, fata cea mare, încearcă să aibă grijă de familie. Fiul cel mare, Phillip(Lip), își folosește talentul în meditație pentru a obține favoruri sexuale de la o fată din cartier. Mijlociul, Ian, e gay. Fata cea mică, Debbie, fură bani din propria ei colectă pentru UNICEF. Carl, în vârstă de 10 ani, este un sociopat în devenire și un incendiator, iar mezinul familiei, Liam... e posibil să fie negru, dar nimeni nu știe de ce.

Cum sunt genul ăla de fată obsedată de gay și orice ține de LGBT în general, acest serial era un must-see și, oh boy, n-am regretat nici o secundă că m-am apucat de el. Vorbesc atât de mult de el că mă mir cum de nu mi-au dat prietenii block până acum(da, Măză, la tine mă uit). Povestea în sine pare una clișeică: familie disfuncțională, sex, alcool, droguri, tineri cu probleme de tot felul. Nimic nou, nu? Ei bine, diferența dintre ”Shameless” și celelalte filme/seriale de duzină ar fi că, oricât ar arunca creatorii cu pietre în săracii mei copii, nu vor sta să-și plângă de milă sau în secunda doi să zică ”Ah, gata, mă duc să mă arunc de pe un pod”. Putem vedea evoluția fiecărui personaj din punct de vedere psihologic și, deși la început le sunt aplicate anumite etichete, acestea se deteriorează pe măsură ce observăm ceea ce trăiesc și ceea ce simt cu adevărat. Mai pe scurt, o fi Lip ăla deștept, Fiona sora care are grijă de toți și Ian ăla gay, dar, la cât se vor schimba pe parcursul sezoanelor, abia îi mai poți recunoaște. E adevărat, probabil te vor enerva felul în care vor fi și deciziile proaste pe care le vor lua în multe cazuri de vei vrea să te duci acolo și să-i bați cu o bâtă până își bagă mințile în cap, dar asta-i frumusețea unui serial bun, corect?
Cum se precizează și în descriere, drama e la ordinea zilei. Când ți-e lumea mai dragă și încep lucrurile să se așeze, bam, plot-twist și râuri de lacrimi. Ceea ce cred că e un plus pentru serial este faptul că membrii familiei nu ajung să-și găsească ”alesul/aleasa”, iar totul va fi roz și frumos. Haha, nici vorbă de așa ceva. Câte relații eșuate vor avea ei și cât de răniți vor ajunge până la urmă numai Ăla de Sus știe. Mai bine zis, ne este prezentată realitatea ”adevărată”: viața e de multe ori nașpa, relațiile vin și trec, nu e sfârșitul lumii dacă te cerți cu ”iubi”, iar cocaina nu se lasă la îndemâna copiilor. De asemenea, accentul este pus pe ideea de familie. Indiferent cât de mult se ceartă ăștia și cât o să se calce pe bătături, la sfârșitul zilei îi vei vedea pe frații Gallagher sărbătorind și râzând împreună.
Desigur, ca în orice serial de acest gen, trebuie să existe un OTP pe care toată lumea îl adoră și după care plânge, iar Gallavich este exemplul perfect. Relația dintre Ian și Mickey Millkovich, tipul ăla dur din cartier care se bagă în tot felul de afaceri ilegale, nu este una de genul ”De când l-am văzut prima dată, am știut că suntem sortiți unul pentru celălalt”, sau poate că este dacă tu consideri că să-ți urmărești viitorul iubit cu o bâtă este romantic. În timp ce fiecare încearcă să-și dea seama cine este cu adevărat, ei vor face orice ca să aibă grijă unul de altul. Sunt niște drăguți care se vor bate și după se vor săruta, iar dacă asta nu te face să-i adori, atunci nu știu ce aș putea eu să mai zic.
Așadar, dacă îți plac glumele proaste, frații care-și bat joc unii de alții, relațiile dintre cele mai ciudate  și să plângi în fața ecranului cu un bol de cereale în mână, atunci îți zic doar atât: UITĂ-TE NAIBII LA ”SHAMELESS”. Până la urmă n-ai nimic de pierdut, doar ore întregi pe Tumblr și bucăți din inimă, dar cine are nevoie de ele oricum?



4 spells:

Lemmy spunea...

Shameless! Probabil o să dau o groază de spoilere, citești pe proprie răspundere. Ador serialul ăsta pentru modul în care promovează LGBT-ul și că nu este roz și pufos, ci pur și simplu te sfâșie și te face să mori de la sezon la sezon! Sunt la sezonul șase și încep să mă revolt. Îl vreau pe Mickey înapoi și pe Mandy la fel. Chiar îmi plac cei din familia Millkovich, total distruși și totuși perfecți. Nu îl suport pe Caleb și de fiecare dată când îl văd cu Ian îmi vine să îi rup capul scenaristului.
Am un crush pentru Lip, este superb și are probleme cu relațiile serioase care nu implică profesoare de peste 40 de ani, dar este adorbil. Și Carl la fel.
Sper să îndrepte situația lui Debby și relația dintre ea și Fiona.
Serialul ăsta merită vizionat! Mă bucur mult că ai scris recenzia despre el, este perfect și trebuie promovat mai mult.

Camelia Diaconu spunea...

Sezonul 7 o sa te încânte mai mult, cel puțin din perspectiva mea aşa a fost. O să fie lucrurile aşa cum trebuie, dar nu zic mai mult de atât.

Lemmy spunea...

Mai am câteva episoade și ajung imediat. Varianta UK ai încercat-o? Ce părere ai despre ea?

Camelia Diaconu spunea...

Nu, nu am încercat-o pentru că am auzit că e naşpa, plus că actorii sunt urâți.